Cvičenie po pôrode – ako sa dostať do formy


Mami radia mamám, Materstvo / utorok, jún 5th, 2018

Toto je otázka každej ženy, ktorá má za sebou pôrod. Netreba sa s chudnutím hneď ponáhľať. Treba sa zregenerovať, nabrať nové sily. V žiadnom prípade nezačínajte s diétami, nakoľko uškodíte sebe aj bábätku. Strava v období šestonedelia a aj počas dojčenia musí byť pestrá a plnohodnotná. Vyhýbajte sa tučným, mastným jedlám, sladkostiam a  sladeným nápojom. Uvidíte ako vám ručička váhy bude postupe klesať. Kojenie výborne napomáha k chudnutiu.

Nezabúdajte aj na to, že každá žena je jedinečná. Niektorá po pôrode stratí nadbytočné kilá veľmi rýchlo, iná si ich zase nosí so sebou dlhšiu dobu. Závisí to aj od dĺžky rekonvalescencie po pôrode, hlavne ak bol ťažký alebo cisársky.
Šestonedelie je obdobím, v  ktorom môžete cvičenie využiť ako pomoc vyrovnať sa s popôrodnými ťažkosťami, bolesťami chrbta či zostupovaním maternice. Budete aj unavené ale únavu treba prekonať a uvidíte, že budete mať radosť z  toho, že ste si dobre zacvičili a urobili niečo pre svoje zdravie.

S  cvičením môžete začať už v pôrodnici po pôrode, dopomôžete tým k zavinovaniu maternice. Je to jednoduché cvičenie. Robte ho ale až po kojení kedy sú prsia ľahšie. Ľahnete si na niekoľko minút na brucho s vystretými nohami a  ruky držíte pozdĺž tela. Ďalším vhodným cvičením sú kegelove cviky. Sú to cviky, ktoré posilňujú svaly panvového dna a  sú aj prevenciou proti ich ochabovaniu. Sťahujete zvieracie svaly ako by ste chceli zadržať moč. Vydržte v  stiahnutí 6-8 sekúnd (opakujte viackrát).

Cvičenie po pôrode nemusí byť len „makačka vo fitku“. Dobrým spaľovačom energie je aj samotné kočíkovanie. Spravte si z toho rutinu. Každý deň za pekného počasia choďte von doobeda a aj poobede. Radosť z pohybu budete mať vy ale aj vaše dieťatko.

Mamičky, ktoré už pred pôrodom cvičili a venovali sa nejakému športu to majú jednoduchšie, pretože sa k  tomu postupne znova vracajú. Tie, ktoré nešportovali a  nevedia ako začať môžu navštíviť rôzne cvičebné programy, ktoré sú vedené pod odborným dohľadom. Prípadne ísť do posilňovne, kde vám kvalifikovaní tréneri dajú cenné rady. Rôzne cvičenia pre matky po pôrode nájdete na internete a môžete ich potom cvičiť vo vlastnej obývačke v pohodlí vašeho domova.

Pre tie mamičky, ktoré nemajú rady posilňovne, alebo cvičenia s váhou vlastného tela odporúčam bicykel, chôdzu, beh, plávanie alebo orbitrek, steper a pod. Ideálnym partnerom na cvičenie je váš manžel, priateľ, alebo iná mamička po pôrode. Do formy sa dostanete nielen vy ale aj váš partner.

Ako cvičíte Vy? Poraďte svoje overené cviky ktoré pomôžu mamičkám dostať sa znovu do formy.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *